Hoe het reparatieproces zo veel minder gedoe kan zijn
1. Melding reparatieverzoek
Een reparatieverzoek kan telefonisch gedaan worden, maar ook digitaal via de website. Opzichters kunnen op locatie reparatieverzoeken of gewenste woningverbeteringen namens de huurders aanmaken.


2. Automatische intake
Het reparatieverzoek wordt omgezet naar een werkopdracht die automatisch wordt toegewezen aan een aannemer of de eigen onderhoudsdienst. De huurder kan een tijdsblok kiezen waarop wenselijk is dat het gebrek verholpen wordt. Klantgerichtheid staat hierbij centraal.
2. Automatische intake
Het reparatieverzoek wordt omgezet naar een werkopdracht die automatisch wordt toegewezen aan een aannemer of de eigen onderhoudsdienst. De huurder kan een tijdsblok kiezen waarop wenselijk is dat het gebrek verholpen wordt. Klantgerichtheid staat hierbij centraal.

3. Opdrachtverstrekking
De werkopdracht wordt verrijkt met de uit te voeren werkzaamheden inclusief de prijsafspraken. Definitieve gunning vindt plaats als aan de procuratie wordt voldaan.


4. Werkvoorbereiding
Logistiek wordt alles tot in de puntjes geregeld. De werkvoorbereider behoudt overzicht via het planbord. Huurders worden middels SMS over de voortgang op de hoogte gehouden.
4. Werkvoorbereiding
Logistiek wordt alles tot in de puntjes geregeld. De werkvoorbereider behoudt overzicht via het planbord. Huurders worden middels SMS over de voortgang op de hoogte gehouden.

5. Uitvoering werkzaamheden
De verhuurder kan als opdrachtgever de werkopdracht middels een stoplichtensysteem volgen. Bij geconstateerde afwijkingen kan de opzichter een controle uitvoeren.


6. Facturatie
Werkopdrachten die geaccepteerd zijn door de verhuurder worden digitaal gefactureerd door de aannemer of door de verhuurder (self-billing). Fiattering gebeurt automatisch.
6. Facturatie
Werkopdrachten die geaccepteerd zijn door de verhuurder worden digitaal gefactureerd door de aannemer of door de verhuurder (self-billing). Fiattering gebeurt automatisch.

7. Afronding
De facturen kunnen direct betaalbaar worden gesteld. Een eenvoudige klanttevredenheidsanalyse kan desgewenst plaatsvinden. Er wordt bijgestuurd wanneer dat nodig is (management by exception).

Plan een afspraak in met onze experts
Bekijk samen met onze experts hoe Casix jouw organisatie kan ondersteunen