Nieuws

De samenwerking tussen Staedion en Casix

By 11 juni 2021 No Comments

Staedion is een woningcorporatie met bijna 36.000 woningen in en rondom Den Haag. De belangrijkste pijler voor Staedion is dat huurders zich thuis voelen in hun eigen woning en wijk.  Dat realiseer je alleen door in gesprek te gaan met de huurders. Yannick Verzijl, functioneel beheerder bij Stadion vertelt: “We kijken naar de wensen en behoeften van huurders en wat nodig is om dit te vervullen, zodat de huurders zich daadwerkelijk thuis voelen.” Ook het stuk overzichtelijke informatievoorziening hoort hierbij. Staedion is daarom op zoek gegaan naar een partij die hen hierin kon faciliteren: Casix bleek die juiste partij.

Vooroplopen, digitaliseren en efficiënt werken

Staedion is een corporatie die graag voorop wil lopen. Digitalisering is een belangrijk agendapunt. Door werkprocessen te digitaliseren kunnen de medewerkers efficiënter werken, dat scheelt kostbare tijd. Tijd die beter gestoken kan worden in huurders.

De samenwerking met Casix

5 jaar geleden is Staedion een samenwerking aangegaan met verschillende woningcorporaties. Hierbij kwam de behoefte voor het digitaliseren van de woningopname sterk naar voren. Een softwareprogramma moest zorgen dat de voor- en eindinspectie makkelijker verliep en de informatie voor de huurder overzichtelijker werd. “Deze samenwerking bestaat uit allerlei verschillende organisaties met eigen werkprocessen en wensen. Samen zijn wij gaan kijken naar softwareontwikkelaars die onze werkprocessen makkelijker konden maken met behulp van digitalisering. Casix kwam daarbij als winnaar uit de test, dus zijn wij met hen aan de slag gegaan om een app te ontwikkelen voor alle corporaties.” Aldus Yannick Verzijl, functioneel beheerder bij Staedion.

Van pilot tot succesvol werkproces

Staedion werd erg enthousiast van het feit dat Casix al een app had gebouwd waar ieders eigen werkproces en wensen in geïmplementeerd kon worden. Hierover zegt Yannick: “Casix was erg flexibel in het uitvoeren van onze wensen. Dat is een groot pluspunt. We zijn een pilot gestart en dat beviel ons zo goed dat wij verder wilden met Casix. Casix heeft doorlopend procesverbeteringen doorgevoerd, zodat wij steeds meer informatie uit de app konden halen. Ze staan open voor feedback en verbeteringen, hierdoor is er een stabiele basis ontstaan. Inmiddels maakt Staedion al geruime tijd succesvol gebruik van de woningopname app.”

Veel voordelen voor medewerkers en huurders

De voor- en eindinspectie wordt door Staedion uitgevoerd met de Casix woningopname app. De opzichter gaat met een tablet de hele woning door en voert hierbij alles in wat nodig is. “Stel dat de huurder het laminaat uit de woning moet halen of de woning is voorzien van een nieuwe wand, dan zet de opzichter dit allemaal in de app. Vervolgens maakt de app een heel mooi rapport met een overzicht wat de huurder nog moet uitvoeren. De huurder kan dit gemakkelijk via de app ondertekenen en alle benodigde informatie inzien. De medewerkers merken écht dat ze meer tijd overhouden om contact te hebben met een huurder. Daar doe je het uiteindelijk voor.”

Digitalisering zorgt voor tevreden huurders in heel Nederland

Staedion heeft al verschillende corporaties voorgesteld om gebruik te maken van de diensten van Casix. Yannick zegt hierover “Ik denk dat iedere klant makkelijk gefaciliteerd kan worden door Casix, omdat zij zo veel diensten aanbieden. Ze zijn erg flexibel en denken graag mee met de klant, daardoor ben ik overtuigd dat zij alle woningcorporaties van dienst kunnen zijn. Daarbij heeft dit natuurlijk als voordeel dat we alle huurders in Nederland tevreden kunnen houden.”

 

Leave a Reply