Skip to main content
Uncategorized

De samenwerking tussen Mitros en Casix

By 2 december 2021december 14th, 2021No Comments

Mitros is een innovatieve woningcorporatie die zich erg focust op digitalisering. Bastiaan Roosendaal, die al 15 jaar werkzaam is bij Mitros, is coördinator functioneel beheer. In zijn functie werkt hij veel samen met eindgebruikers en leveranciers. Daarnaast is hij bestuurder van de Casix gebruikersgroep. Deze groep bestaat uit vijf verschillende woningcorporaties die allemaal gebruik maken van de Casix Woningopname app.

Een oude app die toe was aan vervanging

Mitros had voordat zij een samenwerking aangingen met de Casix al een eigen app. “Deze app was zeer gericht op maatwerk en niet toekomstbestendig. We wilden al digitaliseren, dus pakten we deze app gelijk mee. Op die manier zijn we een traject gestart. Gezamenlijk met de vier andere partijen zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe app. Daar zijn een aantal kandidaten voor uitgenodigd om een presentatie te geven. We hebben gekozen voor Casix, omdat de gebruiksvriendelijkheid erg goed was en er veel mogelijkheden waren tot beheer,” aldus Bastiaan.

Minder papierwerk en meer duidelijkheid

Vroeger kwam er bij de oplevering van een woning veel papierwerk aan te pas. Dat zorgde bij Mitros in het verleden nog wel eens voor problemen. “Huurders hebben nu digitaal alles vaststaan. Dat is overzichtelijk en duidelijk, voor zowel de huurder als voor ons. In het verleden ontstonden nog wel eens conflicten tussen de huurders en verhuurders doordat afspraken niet goed inzichtelijk waren.” vertelt Bastiaan.

Bastiaan geeft aan dat de app ook zorgt voor een stukje extra service naar huurders toe. “Er kunnen namelijk, door middel van foto’s, kleine schades of mankementen worden vastgelegd. Zo kan er in de toekomst aangetoond worden welke schade er wanneer al zat, op deze manier hoeft de nieuwe huurder hier niet voor op te draaien.”

Casix gebruikersgroep

Ieder kwartaal komen de leden van de Casix gebruiksgroep bij elkaar om wensen en problemen te bespreken. “De Casix gebruikersgroep is opgericht om gezamenlijke wensen te formuleren die daadwerkelijk draagvlak heeft. Op die manier kan Casix gericht met de wens aan de slag. Alle grote punten worden tijdens het kwartaaloverleg op de kalender gezet bij Casix. Het mooie aan deze samenwerking is dat we op meerdere vlakken van elkaar leren. We denken daardoor ook na wat wij als bedrijf beter zouden kunnen doen.”

Contactpersoon vanuit Casix

Mitros heeft een vaste consulent vanuit Casix. Bastiaan vertelt: “We kunnen met de consulent snel sparren en schakelen. We merken wel dat het goed werkt om samen met Casix een gepland bord te hebben met vragen en wensen, zodat we beide weten wat op langere termijn opgelost kan worden en wat niet.”

Gemak dient de mens

Bastiaan is erg te spreken over het gemak van de app. “De app is echt bedoeld om het mutatieproces te vereenvoudigen voor zowel de gebruiker als de verhuurder. Het scheelt enorm veel tijd en zorgt voor een betere service naar onze huurders en medewerkers.”